Ali boljše planiranje časa pomeni manj stresa? - I. Del

Ali boljše planiranje časa pomeni manj stresa? - I. Del

V literaturi najdemo dokaze za negativen odnos med stresom in upravljanjem s časom. Na primer Macan idr. (1990) so ugotovili, da se nižje ravni stresa najmočneje povezujejo z dejavnikom zaznavanja nadzora nad časom. To pomeni, da se kljub izvajanju dejavnosti za učinkovito upravljanje, kot sta na primer pisanje urnikov in postavljanje ciljev, posameznik lahko počuti preobremenjen v primeru, da se ne zaveda kontrole nad svojim upravljanjem s časom. Neučinkovito planiranje časa nas lahko pahne v začaran krog konstantnega doživljanja stresa. Slabo planiranje časa je eden glavnih stresorjev (stresor – glavni element stresa, ki ga vpelje okoliščina ali pobudnik in je potencialno škodljiv za zdravje[1]) na delovnem mestu in na splošno v postmoderni družbi. Zato je treba posledice slabega planiranja vzeti resno, nekonstruktivne navade pa spremeniti v učinkovite tehnike organiziranja časa.

Veliko ljudi si želi uspešno upravljati čas, na svetu je ogromno informacij o tem, kako to početi, da nam uspe do popolnosti obvladovati svoj čas. Celo angleški izraz »time management« dobesedno pomeni upravljanje časa, kar je v vsakodnevnem življenju pravzaprav nemogoče. V resnici ne moremo upravljati svojega časa tako natančno, da vse dogodke v življenju kontroliramo do take mere, da točno vemo, koliko ur oziroma minut bomo potrebovali. Naš čas je omejen – imamo 24 ur, 1.440 minut ali 86,400 sekund vsak dan – kako ga bomo izkoristili, je odvisno od nas samih in naših zmožnosti načrtovanja, vrednotenja in samonadzori. Čas si lahko učinkovito načrtujemo, razdelimo in določimo, kar je seveda velika umetnost, saj se moramo velikokrat prilagoditi določenim zahtevam zunanjega okolja ali svojega trenutnega stanja. Pomembno je ohraniti dober občutek in zdrav razum, saj velikokrat vse ni odvisno od nas. Vsekakor pa obstaja en kup učinkovitih tehnik, ki nas učijo tega, kako pri vsakodnevnih opravilih bolje izkoristiti svoj čas.

V današnjem prispevku si izvedel-a, kaj je eden glavnih stresorjev, kako je treba jemati posledice in kako upravljati čas.

V prihodnjem prispevku boš izvedel/a, kako delujejo posamezniki z učinkovitimi navadami za organiziranje časa, od česa je odvisna učinkovitost strategij upravljanja s časom, katere tehnike posameznik lahko kombinira ... zato hitro klinkni share in like na svojem FB profilu. Smile

Avtor: Gabriela Lukman, mag. psih.

Foto: Freeimages.com

 

Kategorije

Rubrike

Preberite še

O sebi pripovedujem le prijetne zgodbe!

V današnjem prispevku boš izvedel-a, kaj je eden glavnih stresorjev, kako je treba jemati posledice in kako upravljati čas...

Kaj pomeni ne-lagodje?

V današnjem prispevku boš izvedel-a, kaj je eden glavnih stresorjev, kako je treba jemati posledice in kako upravljati čas...

Duševno zdravje in pomembnost promocije zdravja na delovnem mestu - III. Del

V današnjem prispevku boš izvedel-a, kaj je eden glavnih stresorjev, kako je treba jemati posledice in kako upravljati čas...

Duševno zdravje in pomembnost promocije zdravja na delovnem mestu - II. Del

V današnjem prispevku boš izvedel-a, kaj je eden glavnih stresorjev, kako je treba jemati posledice in kako upravljati čas...