Folna kislina: Zakaj je pomembna

Folna kislina: Zakaj je pomembna

Folna kislina ali vitamin B9 sodeluje pri nastajanju encimov in pri številnih telesnih funkcijah. Med drugim učinkovito odpravlja nepravilnosti v razvoju hrbtenične cevi pri zarodku, vpliva pa tudi na tvorbo rdečih in belih krvnih telesc. Folna kislina je zelo pomembna tudi za samo bodočo mamico.

Zagotavlja dovolj energije in skrbi za boljše razpoloženje

Folna kislina v kombinaciji z vitaminom B12 pomaga močno zvišati raven energije, še posebej pri bolnikih s fibromialgijo.

Prav tako prej omenjena kombinacija vitaminov pomaga izboljševati razpoloženje. Jemanje folne kisline pripomore k dvigu ravni serotonina v možganih, zato lahko deluje tudi kot blag antidepresiv.

Skrbi za zdravje srca

Delež smrti kot posledica bolezni srca in ožilja je v porastu. Eden od dejavnikov, ki zelo povečajo možnost kapi, je tudi povišana raven homocisteina v telesu, ki povzroča poškodbe krvnih žil.

Folna kislina igra ključno vlogo pri zniževanju vrednosti homocisteina in zato pozitivno vpliva na zdravje srca.

Pomaga ohranjati kosti močne

Povišana raven homocisteina pa ne vpliva negativno le na zdravje srca, ampak tudi zmanjšuje kostno gostoto.

Močnejši lasje

Vsi vitamini iz B-kompleksa pozitivno vplivajo na zdravje las in kože. Folna kislina lahko tako med drugim prepreči izpadanje las.

Koža brez aken

Ljudje, ki trpijo zaradi aknaste kože, naj poskusijo z jemanjem folne kisline. Pogosto je ravno pomanjkanje vitamina B9 vzrok za problematično kožo v odrasli dobi.

 

Kje najdemo folno kislino

Folno kislino vsebujejo živila rastlinskega, pa tudi živalskega izvora, vendar je folno kislino v slednjih težje izkoristiti. Največ folne kisline najdemo v temni zeleno listnati zelenjavi, kvasu, fižolu, lešnikih, mandljih, brokoliju, arašidih, jetrih, pomarančah.

Folna kislina je zelo občutljiva na visoke temperature in svetlobo, zato sadje in zelenjavo, bogato z vitaminom B9, uživajte surovo ali ju kuhajte le kratek čas.