Imate težave z obvladovanjem jeze?

Imate težave z obvladovanjem jeze?

Psiholog oziroma psihoterapevt vas lahko nauči strategij, ki vam bodo v pomoč pri obvladovanju vašega temperamenta.

Večina ljudi se razjezi vsaj nekajkrat na teden. Po mnenju strokovnjakov je to popolnoma normalno. Če pa se vam dogaja, da se zelo pogosto jezite ali pa jeze ne zmorete nadzorovati, pa imate težavo. Nekateri ljudje ob navalu jeze postanejo tudi fizično agresivni, nezmožnost nadzorovanja jeze pa lahko vpliva tudi na njihove medosebne odnose, službo in zdravje.

Če tudi imate tudi vi težave z nadzorovanjem jeze, potem razmislite o tem, da bi si poiskali pomoč. Psihologi oziroma psihoterapevti pri obravnavi jeze uporabljajo tri strategije:

Sprostitev. Pri obvladovanju jeze se zelo dobro obnese tehnika progresivne relaksacije, saj ljudem omogoča, da se sprostijo s pomočjo osredotočanja na določeno besedo ali podobo. Po tem procesu se oseba minuto ali dve intenzivno osredotoča na situacijo, ki jo še posebno jezi, na primer na to, kako počasi vozijo nekateri vozniki. Misel na to jih navadno vznemiri, terapevt pa jim nato pomaga, da se spet pomirijo. Ves proces je treba večkrat ponoviti, po določenem času pa so se ljudje sposobni sprostiti tudi sami, brez pomoči terapevta.

 

Kognitivna terapija. To, kako ljudje razmišljajo, ko so jezni, pogosto le še poslabša situacijo. Ko na primer voznik izsili prednost pred vami, potem pa vozi še zelo počasi, vas to razjezi. Izrečete mu nekaj krepkih besed in si mislite, da vas namerno ovira in da boste prav zaradi njega pozni na sestanek. Na sestanek pridete pridete prepozno, poleg tega pa ste še čisto razrvani.

Kognitivna terapija ljudem, ki imajo težave z obvladovanjem jeze, pomaga, da poskušajo spremeniti svoje razmišljanje in odzive na določeno situacijo, ki jih vrže iz tira. Namesto da bi se jezili na voznika, ki je izsilil prednost, lahko pomislite, da bi lahko zaradi tega prišlo do nesreče in ste zadovoljni, da ni.

 

Razvijanje novih veščin. Pri obvladovanju jeze lahko pomaga tudi učenje novih načinov vedenja. Na primer, starši se morajo včasih naučiti drugačne komunikacije s svojimi otroki. Jezni in impulzivni vozniki se morajo naučiti voziti bolj varno.

 

Raziskave potrjujejo, da je pri učenju obvladovanja jeze najbolj uspešna kombinacija vseh treh pristopov.

 

Vir: American Psychologycal Association l Foto: Freedigitalphotos.net