Kako učinkovito upravljati s konflikti na delovnem mestu? - I. Del

Kako učinkovito upravljati s konflikti na delovnem mestu? - I. Del

Na kratko o zgodovini konflikta

Konflikt je neizogiben del našega življenja. Do nesoglasja običajno pride, ko dva ali več družbenih subjektov (npr. posamezniki, skupine, organizacije, narodi itd.) ne morejo priti do soglasja drug z drugim pri doseganju ciljev. Razmerje med temi subjekti lahko postane neskladno, kadar dva ali več od njih želi podoben vir, ki ga primanjkuje, ko imajo delno izključne vedenjske preference glede njihovega skupnega delovanja ali ko imajo različna stališča, vrednote, prepričanja in spretnosti. Konflikt je zaznavanje razlik interesov med ljudmi (Thompson, 1998).

Druga definicija navaja, da je konflikt proces socialne interakcije, ki vključuje »boj« za vire, moči, prepričanja, stanja in druge želje. Cilji udeležencev v sporu lahko segajo od zgolj poskusa pridobivanja večje naklonjenosti ali zagotavljanja vira prednosti pri premagovanju nasprotnikov (Bisno, 1988).

Konflikt na delovnem mestu

Konflikti se pojavijo prav v vsaki organizaciji in do neke mere nakazujejo zdravo izmenjavo idej in ustvarjalnosti. Težava se pojavi, kadar ustvarjamo ali doživljamo nekonstruktivne konflikte, ki povzročijo nezadovoljstvo zaposlenih, zmanjšano produktivnost, ustvarijo slabo komunikacijo s strankami, znižajo delovno storilnost, povečajo odsotnosti z dela in povzročijo stres na delovnem mestu.

Viri, ki pogosto vplivajo na pojav konflikta

Kot že rečeno, je konflikt neizogiben del človeških odnosov. Predvsem v situacijah, kjer je prisotna zavezanost k poslanstvu, na primer pri dolgih urah vloženega dela v nasprotju z minimalnimi prihodki, negotovost na trgu dela, nejasno določena delovna mesta, tekmovalnost med sodelavci itd., so primerni viri za pojav konfliktov. Konflikt lahko nastane zaradi različnih perspektiv posameznikov ali na videz nepomembnih skrbi. V primeru, da bomo to sprejeli kot naravni del svojega čustvenega odzivanja, se posledično lažje spoprijemamo s konfliktnimi situacijami. Če smo pripravljeni spremeniti svoje dojemanje konflikta, lahko ta izgine in se nikoli več ne ponovi.

Razumevanje konfliktnih stilov

Thomas in Kilman (1972) sta razvila model, ki ga opredeljuje pet skupnih strategij oziroma stilov za reševanje konfliktov. Navajata, da imamo posamezniki običajno svoj način reševanja spora, ki ga lahko prevzamemo, ko smo pod pritiskom. Včasih je lahko to najbolj produktivna rešitev spora, vendar pogosto ni in se stanje le še poslabša. Prvi korak pri reševanju konflikta je odkriti, katera strategija vam ustreza in kasneje najti način, s pomočjo katerega strategijo učinkovito uporabimo v različnih konfliktnih situacijah.

V današnjem prispevku si izvedel-a o zgodovini konflikta, o konfliktih na delovnem mestu, o virih, ki pogosto vplivajo na pojav konflikta in razumevanje konfliktnih stilov.

V prihodnjem prispevku boš izvedel/a, katere so strategije pri reševanju konfliktov, kateri sta osnovni dimenziji strategij in kombinacijo teh dimenzij, ki se kažejo v prvih treh konfliktnih modelih, zato nam pridno sledi še naprej in všečkaj ter deli današnjo objavo na FB. Laughing

Avtor: Gabriela Lukman, mag. psih.

 

Foto: Arhiv Gabriele Lukman

Gabriela Lukman
Gabriela Lukman

Kategorije

Rubrike

Preberite še

Kako učinkovito upravljati s konflikti na delovnem mestu? - III. Del

Konflikt je neizogiben del našega življenja. Do nesoglasja običajno pride, ko dva ali več družbenih subjektov (npr. posamezniki, skupine,...

Zase sem popoln/a in le to šteje!

Konflikt je neizogiben del našega življenja. Do nesoglasja običajno pride, ko dva ali več družbenih subjektov (npr. posamezniki, skupine,...

O sebi pripovedujem le prijetne zgodbe!

Konflikt je neizogiben del našega življenja. Do nesoglasja običajno pride, ko dva ali več družbenih subjektov (npr. posamezniki, skupine,...

Kaj pomeni ne-lagodje?

Konflikt je neizogiben del našega življenja. Do nesoglasja običajno pride, ko dva ali več družbenih subjektov (npr. posamezniki, skupine,...