Manj sedenja, več zdravja

Manj sedenja, več zdravja

Naslov prispevka je resda zelo preprost, vendar se v njem skriva veliko resnice.
Se zavedate, kakšen vpliv ima lahko dolgotrajno vsakodnevno sedenje na vaše zdravje? Veliko ljudi o tem ne razmišlja in niti približno ne ve, kaj vse vas lahko doleti zaradi te prisilne drže. Maratonsko sedenje dan za dnem se mnogim zdi normalno, a tak položaj za telo ni naraven.

Med sedenjem se mišice zadnjice nahjajo v položaju statičnega raztezanja, zaradi česar sčasoma oslabijo. Mišice upogibalke kolkov in zadnja loža pa se v tem položaju nahajajo v skrčenem položaju in zato postanejo bolj toge. Vse to pozneje vodi do težav z neravnovesjem sprednjega in zadnjega dela telesa, kar privede do nadaljnih problemov s hrbtenico, vratom, bolečinami v križu in glavoboli.

O tem, koliko časa sedimo sleherni dan, ni treba izgubljati besed. Sami lahko ugotovite, koliko ur dnevno je to. Sedimo skorajda povsod.

Da vsaj omilimo ali ze izognemo negativnim posledicam, ki jih sedenje povzroča, pa lahko naredimo marsikaj. Navedel bom le nekaj primerov, ki se jih lahko poslužujemo. Če delovni čas preživimo sede, je zelo dobro vsaj nekajkrat vstati in se sprehoditi po hodniku. Blagodejno na telo bo delovalo tudi raztezanje mišic, predvsem sprednjega dela telesa. Lahko si omislite delo stoje, saj se pri takem načinu vključuje večje število mišic, porabi se več energije, neprimerno boljša pa je tudi drža telesa.

Naslednji način, s katerim lahko zelo dobro in še bolje vplivamo na zmanjšanje posledic, je, da v življenje vključimo telesno aktivnost. Priporočam vadbo, pri kateri je nekoliko večji poudarek na mišicah zadnjega dela telesa v primerjavi s sprednjim delom, nikakor pa ne smemo zanemarjati anti-rotacijskih in anti-ekstenzijskih vaj, ki so odlične za krepitev celega trupa.

 

 

Avtor: Boštjan Šifrer, certificirani osebni trener fitnesa in strokovnjak za izgubo telesne teže in zdrav način življenja.

www.vitalno-telo.com

Boštjan Šifrer
Boštjan Šifrer

Kategorije

Rubrike

Preberite še

Če bi delal proti sebi in temu, kar mi pravi srce, bi trpel

Se zavedate, kakšen vpliv ima lahko dolgotrajno vsakodnevno sedenje na vaše zdravje? Veliko ljudi o tem ne razmišlja in niti približno...