Načini, kako se uspešno spoprijeti z negativnimi mislimi

Načini, kako se uspešno spoprijeti z negativnimi mislimi

Večina nas veliko časa preživi nekje znotraj našega uma - skrbi nas prihodnost, ves čas si vrtimo filme dogodkov iz preteklosti, se osredotočamo na tiste segmente našega življenja, zaradi katerih smo nezadovoljni.

Negativne ali neželene misli nam pogosto preprečujejo, da bi uživali v življenju in da bi se osredotočali na tisto, kar je res pomembno, poleg tega pa nam vzamejo tudi veliko energije. Zaradi njih lahko postanemo anksiozni in depresivni.

Dobra novica je, da lahko z vztrajnostjo in vajo negativne miselne vzorce zamenjate z mislimi, ki podpirajo vaše dobro počutje. Na ta način boste močno izboljšali svojo kakovost življenja.

 

Prepoznajte izkrivljene misli. Naše misli poznajo zelo prebrisane in vztrajne načine, kako nas prepričati, da nekaj ne drži. Prav te neresnične in netočne misli spodbujajo negativno mišljenje. Če jih lahko prepoznate, se lahko tudi naučite, kako jih obvladovati in se jim zoperstaviti.

  • Črno-belo mišljenje. Vse stvari vidite le kot črne ali bele, nikoli pa se ne potrudite videti vsega, kar je vmes.
  • Vse jemljete osebno. Mislite, da ste za vse, kar gre narobe, krivi vi.
  • Filtrirate misli. V vsaki situaciji vidite le najslabše.
  • Ustvarjanje katastrof. Vedno pričakujete le najslabše.

 

Izzovite negativne misli. Kadarkoli se vam pojavi kakšna izkrivljena misel, preverite, ali je resnična. Pomislite, kako bi se odzvali, če bi vaš prijatelj do sebe imel tak odnos. Verjetno bi mu poskušali pomagati, da bi stvari videl na drugačen način.

Zato tudi pri nadzoru svojih misli uporabite malo logike. Vprašajte se, ali le predvidevate, da se bo zgodilo najslabše ali da se krivite za to, ker se nekaj ni zgodilo čisto po vaših pričakovanjih.

Nato razmislite o drugih možnih izidih ali razlogih, zakaj se je nekaj izšlo drugače, kot ste upali.

 

Vsaj za nekaj časa se zavestno poslovite od negativnih misli. Popolnoma mogoče je, da se naučite ločiti od svojih negativnih misli. Eden od načinov je, da si dovolite vzeti nekaj časa in biti le z določeno mislijo. Nato se zavestno poslovite od nje in o njej ne razmišljajte več tisti dan.

 

Nehajte (se) obsojati. Vsi obsojamo sebe in druge, nemalokrat popolnoma nezavedno. Nenehno primerjanje z drugimi ali stremljenje k doseganju nekih nerealnih idealov vodi v nezadovoljstvo. Ko se boste naučili opustiti najrazličnejše sodbe, boste lažje zadihali.

Opazujte svoje odzive na sodbe in se potrudite, da v sebi in drugih najprej opazite le najboljše.

 

Bodite hvaležni. Dokazano je, da ima hvaležnost zelo močan vpliv na pozitivnost in srečo. Tudi ko ste sredi težkega obdobja, lahko vedno najdete stvari, za katere ste hvaležni.

Osredotočajte se na stvari, ki vam gredo dobro. Lahko vsak dan v svoj dnevnih zapišete seznam stvari, za katere ste hvaležni.

 

Osredotočite se na svoje močne točke. V naši naravi je, da se bolj osredotočamo na svoje pomanjkljivosti in spregledamo vse pozitivno. Več pozornosti ko boste namenjali svojim močnim točkam, lažje se boste osredotočali na pozitivno v svojem življenju.

 

Poiščite strokovno pomoč. Če se ne zmorete soočiti z negativnimi mislimi ali če te zmanjšujejo kakovost vašega življenja, vam priporočamo, da poiščete strokovno pomoč. Strokovnjak vam bo pomagal, da boste lažje naredili potrebne spremembe v življenju, zmanjšali trpljenje in osebnostno zrasli.