Maščobne kisline omega 3 lahko mlajšim odraslim pomagajo izboljšati delovni spomin

Maščobne kisline omega 3 lahko mlajšim odraslim pomagajo izboljšati delovni spomin

Rezultati raziskave, opravljene na Univerzi v Pittsburghu, so pokazali, da uživanje omega 3 maščobnih kislin pomaga izboljšati tako imenovani delovni spomin pri mlajših odraslih (med 18 in 25 let). Čeprav je bilo o ugodnih učinkih omega 3 maščobnih kislin opravljenih že kar precej raziskav, pa je ta med prvimi, ki se osredotoča na mlajšo populacijo.

Omega 3 maščobne kisline najdemo v mastnih ribah (losos, sardele, skuše, …), lanenem olju in semenih, oreščkih, pa tudi v mesu pašne govedi.

Čeprav so raziskovalci opazili jasno izboljšanje v spominu pri mlajših odraslih, pa biološkega mehanizma, ki stoji za tem, še ne razumejo. Bita Moghaddam, raziskovalec pri projektu, sicer pa profesor nevroznanosti, pravi, da se mu je zdelo pred opravljeno raziskavo skoraj nemogoče, da bi lahko že tako odlične miselne zmožnosti pri mladih in zdravih ljudeh še dodatno izboljšali, čeprav je jasno, da so v tem obdobju njihove zmožnosti mišljenja res na vrhuncu.

Raziskovalci so za namene raziskave zbrali mlade zdrave odrasle obeh spolov in vseh ras. Ti so morali nato pol leta jemati omega 3 maščobne kisline v obliki prehranskih dodatkov. Raziskovalci so jih mesečno spremljali preko telefona in ambulantnih pregledov.

Preden so začeli jemati te prehranske dodatke, so vsem raziskovancem opravili pozitronsko emisijsko tomografijo (PET), prav tako pa so jim odvzeli vzorec krvi. Nato so sodelujoči rešili še poseben test spomina, kjer so jim raziskovalci prikazovali nize črk in številk. Pri testu so morali mladi spremljati in si skušati zapomniti, kaj se je prikazalo en, dva in tri nize pred videnim nizom. Kot pojasnjuje profesor Moghaddam, je še posebej zanimivo to, da so tisti, ki so že s samo prehrano zaužili nekoliko več omega 3 maščobnih kislin, dosegli boljše rezultate pri testu. Že to je torej nakazovalo na pozitivno korelacijo med omega 3 maščobnimi kislinami in boljšim delovnim spominom.

Po šestih mesecih jemanja omega 3 v obliki prehranskega dopolnila, so raziskovanci spet ponovili vse preiskave. Njihovi izvidi in rezultati testov so bili vidno boljši.

Po besedah dr. Matthewa Muldoona se je veliko preteklih raziskav osredotočalo na starejšo populacijo, ki že ima določene zdravstvene težave, mlajša populacija pa je bila vedno nekako potisnjena na stran. »Ali lahko pomagamo možganom v celoti doseči njihov potencial tako, da že v zgodnji odrasli dobi usvojimo zdrave življenjske navade? Ugotovili smo, da je to absolutno mogoče,« dodaja dr. Muldoon.

Čeprav so se raziskovalci osredotočili predvsem na učinke omega 3 maščobnih kislin, so hkrati želeli tudi določiti možganski mehanizem, povezan z določenim vnosom omega 3 maščobnih kislin. Pretekle študije na glodalcih so namreč pokazale, da naj bi zmanjšanje količine omega 3 vplivalo na znižanje dopamina (gre za nevrotransmiter, ki je povezan tako z našim razpoloženjem, kot tudi z delovnim spominom) in zmanjšanje gostote vezikularnega monoaminskega transporterja 2 (učinkovine, ki se vežejo na vezikularne transporterje, povečajo količino dopamina, noradrenalina in serotonina v sinapsah). Raziskovalci so predpostavili, da je prav vezikularni monoaminski transporter 2 ta mehanizem, ki dodatno spodbudi miselne zmožnosti. Žal pa so rezultati pozitronske emisijske tomografije pokazali drugače.

Rajesh Narendarn, profesor radiologije, se strinja, da je res zelo zanimivo, da prehrana, bogata z omega 3 maščobnimi kislinami, lahko še izboljša kognitivne sposobnosti tudi pri mladih ljudeh. Kljub vsemu je Narendarn kar malce razočaran, ker njihovi ekipi ni uspelo pojasniti mehanizmov, ki vplivajo na izboljšanje delovnega spomina.

Laboratorijske raziskave na živalih kažejo na to, da jemanje omega 3 maščobnih kislin različno vpliva na možganske mehanizme pri mlajših ali starejših odraslih. Ekipa z Univerze v Pittsburghu bo to upoštevala pri svojih nadaljnjih raziskavah. Še naprej bodo proučevali vpliv jemanja omega 3 maščobnih kislin pri mlajših odraslih in skušali najti mehanizem, ki pomaga do boljših miselnih zmožnosti.

 

Vir: Psych Central News l Foto: Freedigitalphotos.net

Kategorije

Rubrike

Preberite še

Upočasnite izgubo spomina

Omega 3 maščobne kisline najdemo v mastnih ribah (losos, sardele, skuše, …), lanenem olju in semenih, oreščkih, pa tudi v...