Miselno aktivni tudi v tretjem življenjskem obdobju

Miselno aktivni tudi v tretjem življenjskem obdobju

Že v srednjem odraslem obdobju lahko veliko naredite za to, da se izognete (ali vsaj zamaknete) pojav Alzheimerjeve bolezni in drugih kognitivnih motenj.

Številne raziskave priporočajo naslednje strategije, s katerimi se lahko obvarujete pred Alzheimerjevo boleznijo:

  • Verjemite v to, da imate stvari pod nadzorom.Ljudje, ki verjamejo, da imajo več nadzora nad svojim telesnim in duševnim zdravjem, naj bi imeli tudi v starosti boljši spomin in na splošno intelektualne sposobnosti.

Kadar imajo ljudje občutek, da nimajo nadzora, se pri njih prej pojavita anksioznost in stres. Ta čustva lahko sovpadajo z njihovim delovanjem. S pomočjo tega nadzora lahko ljudje tudi lažje najdejo strategije, s katerimi lahko kompenzirajo upad telesnih in umskih sposobnosti.

  • Možganska telovadba je vedno dobrodošla. Številne raziskave potrjujejo povezavo med višjo stopnjo izobrazbe in dobrimi kognitivnimi funkcijami. Višja izobrazba sama po sebi še ne pogojuje tudi boljših kognitivnih sposobnosti, gre predvsem za to, da znajo bolj izobraženi ljudje bolje reševati miselne probleme.

Vas skrbi, ker niste končali svojega želenega izobraževanja? Brez skrbi. To, da ste redno miselno aktivni, torej da veliko berete, se izobražujete ali morda igrate glasbeni inštrument, lahko močno vpliva na izboljšanje vaših miselnih sposobnosti.

  • Poskrbite za redno telesno dejavnost. Raziskava na živalih je pokazala, da telesna vadba spodbuja tvorbo novih nevronskih povezav.

Gre predvsem za stimulacijo področij možganov, odgovornih za upad spomina zaradi starosti.

 

Vir: APA l Foto:Freedigitalphotos.net