Pot do zmernosti pri hrani

Pot do zmernosti pri hrani

Ste si kdaj rekli, da boste pojedli le en košček čokolade, končalo pa se je pri tem, da ste zmazali celo tablico? Se tudi vi bojite imeti doma določeno vrsto hrane, saj veste, da boste vse takoj pojedli? Si želite, da bi lahko znali uživati v hrani in ne pretiravati v količini?

Naučiti se morate zmernosti. To pomeni, da morate znati v hrani, ki jo imate radi, zares uživati, vendar jo hkrati pojesti le toliko, da boste zadovoljni, a s količino ne pretiravati.

 

Nehajte že enkrat hrano ločevati na dobro in slabo.

Omejitve, ki jih postavljajo različne diete, navadno dosežejo ravno obratni učinek od želenega. Zato hrane ne delite na dobro ali slabo, ampak vsa živila obravnavajte enakovredno. Zelo pogosto se zgodi, da hrepenimo ravno po tisti hrani, ki si jo odtegujemo, zato se lahko hitro zgodi, da se znajdemo v zanki prenajedanja.

Če boste uzavestili, da lahko pojete vse, kar želite, boste lažje vzpostavili neko zdravo ravnovesje in ne pretiravali v količini.

 

Predstavljajte si, da bi si lahko privoščili vse, a ne bi pretiravali?

Katera je tista hrana, s katero največkrat pretiravate? Ko si boste naslednjič privoščili to hrano, se ustavite, zaprite oči in si zamišljajte, kako v tej hrani uživate in jo jeste počasi. To tudi storite. Počasi in ozaveščeno uživajte v vsakem grižljaju, razmišljajte o okusu in teksturi hrane ...

Pomembno je, da ste vztrajni. Ne obupajte, če vam kdaj ne uspe. Nobena sprememba se ne zgodi čez noč. Bodite realni, potrpežljivi in zelo vztrajni.

 

Naravnajte svoje misli na uspeh.

Če mislite, da vam nikoli ne uspelo vzpostaviti neke zdrave mere pri hrani, po kateri hrepenite in pri kateri pogosto količinsko pretiravate, se bo to naslednjič, ko boste jedli tisto hrano, to tudi zgodilo. Pomembno je, da spremenite svoj način razmišljanja.

Začeti morate verjeti (in to tudi uporabiti v praksi), da si lahko čisto vsako hrano privoščite v zmernih količinah. Ponavljajte si stavek: "Lahko si privoščim vse, kar želim, vendar ohranim zmernost."

 

Sprejmite svoje želje po določeni hrani.

Ko si zaželimo določeno hrano, ljudje iz strahu, da ne bi spet pretiravali, to željo potisnemo na stran oziroma jo utišamo. Namesto da tudi vi počnete enako, sprejmite to željo in si hrano, ki si jo želite, tudi privoščite. Zaupajte si, da ne boste pretiravali in sčasoma vam začelo zaupati tudi vaše telo. Z veliko vztrajnosti, potrpežljivosti in pravilno miselno naravnanostjo vam bo uspelo, da boste lahko pojedli, kar boste želeli, a nikoli pretiravali v količini zaužite hrane.

 

Foto: Freedigitalphotos.net