Povečajte pogostost treninga zadnje mišične verige

Povečajte pogostost treninga zadnje mišične verige

Trening mišic sprednjega dela telesa je pomemben. Tako mislijo mnogi in tako je tudi prav. Vendar pa se na treningih veliko več pozornosti posveča mišicam sprednjega dela telesa in ne toliko mišicam zadnjega dela. Tako se dela veliko vaj za prsne mišice in sprednje trebušne mišice. Vse to je lepo in prav, a težava je v tem, da je zadnja mišična veriga spet potisnjena na stran. Vedno več ljudi v današnjih časih sedi. Ne bom našteval, kje, lahko pa že sami malo razmislite o tem, kje vse in kdaj sedite. Verjetno boste presenečeni, koliko časa dnevno presedite.

In ravno tu tiči glavni problem. Zaradi prisilne drže telesa v sedečem položaju se nam zgornji del hrbtenice ukrivi naprej, vrat in ramena začnejo siliti naprej, zadnjične mišice postanejo šibke, mišice zadnje lože skrajšane in toge, prav tako tudi upogibalke kolka. Lahko bi še našteval, a naj povzamem bistvo: Če v tem primeru treniramo le sprednje mišice, bomo položaj in neravnovesje razvistosti mišic le povečali in si s tem naredili še več škode.

Kadar bomo po vsem naštetem trenirali mišice sprednjega dela telesa, se nam bodo vse negativne posledice sedenja močno poslabšale, saj bodo prsne mišice ramena potegnila še bolj naprej, prav tako pa bodo trebušne mišice telo še bolj ukrivile naprej.

ZELO pomembno je, da v trening vključite tudi trening zadnje mišične verige. Sem spadajo vse mišice hrbta, vratu, zadnjice in zadnje lože. Koliko vaj je potrebno narediti, da bodo vidne izboljšave? Zelo težko povem, koliko, saj je vsak posameznik drugačen, a če se boste držali razmerja 3:2 v prid vajam zadnjega dela telesa, boste na pravi poti. Tako razmerje pomeni, da na treningu naredite 3 vaje za mišice zadnjega del telesa (hrbet, zadnjica, zadnja loža) in 2 vaji za prednji del telesa (prsni koš, trebušne mišice, kvadirceps).

Tako boste lahko izboljšali ravnovesje razvitosti mišic telesa ter seveda držo in počutje. Za še boljše rezultate pa je treba v trening vključiti vaje za masažo in raztezanje togih mišic ter povečanje mobilnosti.

 

Avtor: Boštjan Šifrer, certificirani osebni trener fitnesa in strokovnjak za izgubo telesne teže in zdrav način življenja.

www.vitalno-telo.com