Šola brez čustev?

Šola brez čustev?

Vsak dan bolj verjamem v to, da nas samo ljubezen do šole, do vseh predmetov, do želje vedeti več, lahko reši pred brezčutnim in apatičnim šolskim sistemom. Vsi smo del tega sistema: učitelji, starši, učenci. Massimo Recalcati je v svoji zadnji knjigi zapisal: "Tisti, ki uči, se ukvarja z ljudmi, ki pa jim ne sme le prenašati informacij, razlagati in nekaj vtepati v glavo, ampak mora v učencih vzbuditi tisto pravo veselje, ki povzroči, da jim kri hitreje teče po telesu in da dobijo kurjo polt, ko zares dober učitelj, pa tudi kdo od staršev, uspe iz njih izvabiti tista prava čustva. A pri tem je osebni slog nekaj nepogrešljivega. Tu ne gre za (naučeno) tehniko ali metodo."

To si želijo vsi; od učitelja, učenca do ravnatelja, pa tudi hišnik, mama, oče. Gre za stil, ki ga mora učitelj pokazati, gre za to, komu predaja informacije, ne gre za nek kalup, po katerem podaja znanje, ampak da so v proces vključeni vsi, da se razvije debata, da učitelj z razlago v učencih zares vzbudi čustva, ne pa da ti med njegovo uro skoraj zaspijo. Učitelj lahko s tem, komu podaja znanje, že v eni sami šolski uri komu spremeni življenje in vpliva na to, kako bo posameznik usmeril svojo življenjsko pot.

Sama sem popolnoma prepričana, da pri podajanju učne snovi ne gre za same informacije, ampak gre za to, da zna učitelj v učencih vzbuditi ljubezen do znanja. A žal ne obstajajo šole, učitelji ali posebne fakultete, kjer bi se učitelj lahko naučil teh veščin.

 

"Informacij, ki se jih moramo naučiti, naš um ne bo vsrkal. Zato na otroka ne pritiskajte, da se nekaj mora naučiti, ampak pustite, da je učenje v prvi vrsti zabava. Tako boste v otroku vzbudili popolnoma naravno ljubezen do znanja." Platon

 

Avtorica: asist. Monica Bertok, uni. dipl. psih.

Psihološka ordinacija Mokis Lab, v kateri deluje psihologinja Monica Bertok, je zasnovala edinstven psihoterapevtski pristop reševanja težav in motenj na podlagi lastnih izkušenj, lastnega dela, različnih psiholoških teorij ter ga konkretizirala v sedmih psihološko terapevtskih vajah.

Vaje temeljijo na reševanju določenih nalog, razmišljanju, poglobitvi v samega sebe ter predvsem na pogovoru med pacientom in psihologom.

Vaje so primerne za vse vrste težav in motenj, tako za lažje oblike kot za težje oblike bolezni. Vaje so nekakšno psiho-zdravilo. Predstavljajo poglobitev v svoje občutke, čustva, razmišljanja, v svoje notranje vzorce mišljenja in so zato primerne tudi za tiste, ki si želijo bolj poglobljeno spoznanje samega sebe. Z njihovo pomočjo se lahko poglobimo v tisti del nas, ki nam ni vedno dostopen.

Vaje predstavljajo določeno vez, ki povezuje preteklost s sedanjostjo, ter nam tako dopustijo, da se osredotočimo na prihodnost.

Predstavljajo 7 korakov, 7 poti do opolnomočenosti. 7 korakov do spoznanja svoje težave, soočanja s težavo ter 7 korakov do konkretne rešitve.

Več informacij lahko dobite na naslovu www.mokis.si ali gsm: 040 877 955

Avtor članka

Monica Bertok, univ. dipl. psih., edukantka vedenjsko kognitivne terapije
Monica Bertok, univ. dipl. psih., edukantka vedenjsko kognitivne terapije
Psihologija, Psihoterapija

Ustanova: Psihološka ordinacija Mokis Lab

Monica Bertok
Monica Bertok

Kategorije

Rubrike

Preberite še

Prvi šolski dan naj bo otrokov dan

Vsak dan bolj verjamem v to, da nas samo ljubezen do šole, do vseh predmetov, do želje vedeti več, lahko reši pred brezčutnim in apatičnim...

Kognitivno-vedenjska terapija lahko pomaga pri izboljšanju številnih simptomov, za katere vaš zdravnik ne najde vzroka

Vsak dan bolj verjamem v to, da nas samo ljubezen do šole, do vseh predmetov, do želje vedeti več, lahko reši pred brezčutnim in apatičnim...

Koliko časa naj namenim svojemu otroku?

Vsak dan bolj verjamem v to, da nas samo ljubezen do šole, do vseh predmetov, do želje vedeti več, lahko reši pred brezčutnim in apatičnim...