Televizijski oglasi vplivajo na (slabe) prehranske odločitve otrok

Televizijski oglasi vplivajo na (slabe) prehranske odločitve otrok

Raziskovalci z Univerze v Liverpoolu so ugotovili, da televizijski oglasi za hitro hrano močno vplivajo na prehranske odločitve otrok, saj naj bi zaradi njih pogosteje posegali po mastni in sladki hrani.

Na Inštitutu za psihologijo, zdravje in družbo so pri 281 otrocih s severozahoda Anglije ugotavljali, kakšno hrano imajo radi.

Otrokom so pokazali posnetek priljubljene risanke, nato pa so jim isti posnetek pokazali še dva tedna pozneje. Pred vsakim posnetkom so otrokom predvajali še pet minut dolg oglasni blok – v enem bloku so bili oglasi za igrače, v drugem pa so bili pretežno oglasi za prigrizke in hitro hrano. Po vsakem oglasnem bloku so raziskovalci otrokom razdelili seznam različnih živil, potem pa so jih prosili, naj povedo, kaj s seznama bi jedli.

Ugotovili so, da so po tem, ko so videli oglase za hrano, otroci pogosteje izbrali nezdravo hrano kot pa po oglasih za igrače. Vsi otroci so se odločali za znane blagovne znamke, prav tako pa so najpogosteje izbrali hrano, bogato z maščobami in enostavnimi sladkorji. Raziskovalci so prav tako ugotovili, da so bili otroci, ki so na teden pred televizijskim sprejemnikom preživeli več kot 21 ur, veliko bolj pod vplivom oglaševalcev kot pa otroci, ki niso veliko gledali televizije. Otroci, ki so pred televizijskim sprejemnikom preživeli več časa, so imeli tudi precej višji indeks telesne mase.

Emma Boyland pravi, da je debelost med otroci ena večjih zdravstvenih težav na svetu: »Naše raziskave kažejo na to, kako velik vpliv imajo televizijski oglasi na prehranske izbire otrok. Zaradi oglasov otroci pogosteje izberejo nezdravo in visoko predelano hrano.«

Televizijski oglasi torej zelo negativno vplivajo na prehranske navade otrok. Otroci naj torej čim manj gledajo televizijo, saj oglaševanju živilske industrije zelo hitro podležejo.

Vir: Science Daily l Foto: Freedigitalphotos.net

Kategorije

Rubrike

Preberite še

Pod stresom pravzaprav ne posegamo po nezdravi hrani, ampak po živilih, ki smo jih navajeni

Raziskovalci z Univerze v Liverpoolu so ugotovili, da televizijski oglasi za hitro hrano močno vplivajo na prehranske odločitve otrok, saj naj bi zaradi...