Postanite bolj potrpežljivi

Postanite bolj potrpežljivi

Predstavljajte si, da čakate na banki, vrsta se nikamor ne premakne, vi pa že zamujate na sestanek. Vaše telo postaja napeto, vi pa ste vedno bolj slabe volje. Začnete se potiti in kar naenkrat naderete osebo pred vami, naj za božjo voljo že pohiti. Seveda ste jo užalili in prizadeli, a kaj, ko si ne morete pomagati. Zaradi nje ste vendar pozni! Vam je to kaj znano?

Veliko ljudi ima včasih težave z nepotrpežljivostjo. Kadar v takih trenutkih izgubimo nadzor nad sabo, ne prizadenemo le sebe, ampak tudi ljudi okrog nas. Nepotrpežljivost dvigne raven stresnih hormonov v našem telesu, vpliva na naše telesno zdravje pa tudi na naše odnose z drugimi ljudmi.

Obstaja veliko načinov, s katerimi lahko postanete bolj potrpežljivi.

Zakaj sploh vaditi potrpežljivost?

Ljudje nepotrpežljive ljudi pogosto vidijo kot arogantne, brezobrazne in vzkipljive. Taki ljudje navadno veljajo za osebe, ki ne znajo sprejeti zdravih odločitev, saj prehitro delajo zaključke in obsojajo druge. Nekateri se nepotrpežljivih ljudi zaradi njihovega slabega občutka za soljudi in temperamenta celo izogibajo. Nepotrpežljivi ljudje bodo malo verjetno na seznamu za napredovanje na delovna mesta, ki zahtevajo dobre sposobnosti vodenja. Prav tako lahko nepotrpežljivost vpliva tudi na odnose z bližnjimi.

Bolj ko boste potrpežljivi z drugimi, v boljši luči vas bodo videli ljudje okrog vas.

 

Kako prepoznamo nepotrpežljivost?

Tudi sami pri sebi lahko takoj opazite, kdaj ste nepotrpežljivi. Naslednji znaki so med najpogostejšimi:

  • Plitko dihanje.
  • Napetost v mišicah.
  • Stiskanje pesti.
  • Nemirne noge (ne morete biti pri miru).
  • Razdražljivost/jeza.
  • Anksioznost/živčnost.
  • Hitenje.
  • Hitre/impulzivne odločitve.

 

Vzroki

Če tudi vi doživljate simptome nepotrpežljivosti, je dobro, da najprej odkrijete vzroke zanje. Večina od nas ima tako imenovane »sprožilce« (trigerje), zaradi katerih postanemo nepotrpežljivi in nemirni. Lahko gre za določene ljudi, besede, situacije (na primer zastoji na cestah ob prometni konici).

Naredite seznam stvari, zaradi katerih navadno postanete nepotrpežljivi. Če težko določite, kateri so tisti sprožilci, si lahko pomagate z naslednjimi namigi:

  • Ustavite se in razmislite o zadnji situaciji, ko ste postali nepotrpežljivi. Kaj jo je izzvalo?
  • Morda vam lahko pomagajo prijatelji, družinski člani ali sodelavci. Oni zagotovo dobro vedo, kdaj postanete nepotrpežljivi.
  • Veliko ljudi postane nepotrpežljivih zaradi fizičnih dejavnikov, kot so lakota, dehidracija, utrujenost. Lahko vam torej pomaga že prigrizek ali kozarec vode.
  • Beležite si, kdaj postanete izrazito nepotrpežljivi. Opišite situacijo in zakaj vas je tako iztirila. Če se boste začeli zavedati, zaradi česa postanete nepotrpežljivi, boste lažje razvili strategije, kako se s temi sprožilci soočiti in se odzvati drugače. Idealno bi bilo, če bi se tem sprožilcem lahko kar izognili, a za večino je to skoraj nemogoče. Zato je bolj pametno, da se naučite postati bolj potrpežljivi.

 

Soočite se s simptomi

Ko začutite, da postajate nepotrpežljivi, je pomembno, da karseda hitro ukrepate.

Poskusite z naslednjimi strategijami:

  • Globoko vdihnite in štejte do 10. Tako boste upočasnili bitje srca, sprostili telo in se nekoliko distancirali od situacije. Če ste zares nervozni, boste morda morali dihalne vaje ponoviti večkrat.
  • Naučite se obvladovati svoja čustva. Zapomnite si, da imate vedno možnost izbire, kako se boste odzvali v določeni situaciji. Lahko ste potrpežljivi ali pa tudi ne – vse je odvisno od vas.
  • Prestavite v nižjo prestavo in upočasnite. Govorite in gibajte se počasneje. Ljudem okrog vas boste tako dali vtis sproščenosti in umirjenosti.
  • Naučite se aktivno poslušati in razvijajte empatijo. Pomembno je, da sogovorniku namenite vso svojo pozornost in skrbno razmislite, kako se boste odzvali na njihove besede.
  • Spomnite se na to, da zaradi svoje neučakanosti in nepotrpežljivosti ne boste nič hitrejši, celo nasprotno. Zaradi nepotrpežljivosti se težko zberete in ne morete učinkovito opravljati zapletenih delovnih nalog. Zaradi nepotrpežljivosti ste pod velikim stresom, kar zagotovo vpliva tudi na vašo slabšo delovno storilnost.
  • Zavedajte se, da večine ljudi ne moti, če boste s sestankom začeli 5 ali 10 minut pozneje. Preprosto sporočite, da boste nekoliko zamudili in se ne obremenjujte preveč.
  • Če zaradi svoje nepotrpežljivosti pogosto izlijete svojo jezo na druge, razmislite o tem, da bi poskusili s tehnikami obvladovanja jeze.
  • Nekateri ljudje postanejo nepotrpežljivi, ker so taki perfekcionisti. Perfekcionisti so pogosto pod velikim stresom in so posledično tudi manj delovno storilni.

 

Veliki ljudi je že po naravi zelo potrpežljivih, drugi pa se morajo tega naučiti. Potrpežljivosti se ne da naučiti čez noč, treba je nekaj vaje in vztrajnosti.

 

Vir: Mindtools l Foto: Freedigitalphotos.net

Kategorije

Rubrike

Preberite še

Izboljšajte samozavedanje

Predstavljajte si, da čakate na banki, vrsta se nikamor ne premakne, vi pa že zamujate na sestanek. Vaše telo postaja napeto, vi pa ste vedno bolj...