Zdrava in srečna mama je tudi boljša mama

Zdrava in srečna mama je tudi boljša mama

Vse mame se boste zagotovo strinjale s tem, da vam je materinska vloga prinesla veliko veselja. Vendar pa vloga mame nikakor ni preprosta. Biti mama pomeni biti na delu vsak dan, ves dan. Otroci postanejo tisto najpomembnejše v vašem življenju, ob tem pa veliko žensk pozabi nase.

Zanemarjajo svoje potrebe, ves čas so utrujene, pod stresom, izžete, sčasoma pa se vse skupaj začne odražati tudi na njihovem zdravju. Manj ko se osredotočajo na svoje potrebe, bolj slabo se počutijo, hkrati pa tudi vedno težje zadovoljijo otrokovim potrebam.

Če ste se tudi vi znašli v podobni situaciji, potem se ustavite in razmislite o tem, kaj si želite sami, kakšne so vaše potrebe. Če boste enkrat za spremembo sebe postavili na prvo mesto, boste imeli več energije, vaše zdravje bo boljše in bolj trdno, poleg tega pa se boste veliko lažje osredotočili tudi na potrebe svojega otroka.

Kako torej ostati zdravi in srečni ter biti hkrati še kos številnim izzivom, ki vam jih prinašajo različne življenjske vloge (med drugim tudi materinska)?

Nikoli ne izpustite zajtrka. Zelo pomembno je, da poskrbite za zdrave prehranjevalne temelje svojih otrok. Če sami ne zajtrkujete, kako lahko pričakujete, da bodo zajtrkovali vaši otroci? Zavedajte se, da otroci posnemajo vse, kar počnete. In zajtrku nikakor zaman ne rečejo najpomembnejši obrok dneva.

Izbira prigrizkov naj bo pametna. Že vnaprej lahko narežete različno svežo zelenjavo in sadje ter ju v plastičnih posodicah shranite v hladilniku. Tako boste imeli vedno na dosegu zdrave in hranilno bogate prigrizke. Zdrave prehranske izbire se bodo že zelo hitro odražale na ravni vaše življenjske energije.

Posegajte po nepredelanih živilih. Svetujemo vam, da se v velikem loku izogibate močno predelanim živilom. Zmanjšajte uživanje sladkorja ter svojo prehrano osnujte na naravnih in čim manj predelanih živilih. Povečajte vnos zelenjave, sadja, polnozrnatih izdelkov ...

Preprosto ne kupujte hrane, za katero veste, da ni dobra za vas. če veste, da pri različnih nezdravih živilih ne morete ohraniti zdrave mere, potem bo najlažje, da si takih živil raje sploh ne kupujete. Tudi otrokom z nezdravimi živili ne delate prav nobene usluge.

Poskrbite za redno gibanje. Ne dopustite, da bi zaradi družinskih obveznosti zanemarjali redno gibanje. Kadar je le mogoče, čas izkoristite za gibanje. Gre za postavljanje prioritet. Lahko na primer že zjutraj prej vstanete in čas, ko vaši otroci še sladko spijo, namenite gibanju.

Pijte dovolj. Čez dan pijte dovolj vode, saj boste tako preprečili dehidracijo. Že mila oblika dehidracije lahko močno vpliva na delovanje telesa - navadno se pokaže v obliki glavobola, utrujenosti in pomanjkanja energije.

Poskrbite za dovolj spanca. Spanec ni pomemben le za vaše telesno zdravje, ampak z njim poskrbite tudi za splošno boljše razpoloženje in zmanjšate stres.

Sprostite se. Vsekakor je zelo pomembno, da si znate vzeti čas zase in se sprostiti. Ustavite se, počasi in globoko dihajte ter preusmerite svoj fokus. Morda lahko poskusite z jogo ali meditacijo.

Bodite pozitivni. Vaš pogled na svet je zelo pomemben - če ste ves čas negativno nastrojeni, to na splošno slabo vpliva na vaše življenje.

 

Vir: Psychology Today l Foto: sxc.hu