Zgledi vlečejo - tudi pri spanju

Zgledi vlečejo - tudi pri spanju

Na začetku šolskega leta se veliko staršev sooča s podobnimi težavami: Med drugim morajo spet uvesti nek red pri spanju, ki se je pri marsikaterem šolarju čez poletje čisto porušil.

Kot pravijo strokovnjaki, gredo pomanjkanje spanca in novodobne tehnologije z roko v roki. Veliko otrok ima v svoji sobi najmanj eno elektronsko napravo. Raziskave kažejo, da ti otroci v poprečju spijo uro manj kot vrstniki.

Kako lahko na spalne navade otrok vplivajo njihovi starši?

  • Ne glede na to, ali gre za kopanje, branje ali poslušanje nežne glasbe bodo vse te aktivnosti pomirjujoče vplivale na otroke in mu pomagale, da se bo lažje sprostil pred spanjem.
  • Pred spanjem izklopite vse elektronske naprave v otrokovi sobi. Raziskave namreč kažejo, da lahko tablični računalniki, pametni telefoni in ostale naprave motijo otrokov spanec.
  • Če je vaš otrok že razvil neke vrste odvisnost od moderne tehnologije, začnite otrokovo uporabo elektronskih naprav postopoma omejevati, na primer na eno uro dnevno in potem ta čas zmanjšujete. Čas, ki ga je otrok preživel z elektronsko napravo, raje usmerite v druge aktivnosti, na primer v gibanje. Bodite kreativni in poskusite otroka karseda navdušiti za aktiven življenjski slog.
  • Tudi starši morate biti za zgled svojim otrokom. Ne telefonirajte ali glejte televizijo medtem ko jeste.

Koliko spanca pravzaprav potrebujejo otroci? Potrebe po spancu se s starostjo spreminjajo, smernice pa so naslednje:

  • Novorojenčki naj bi spali od 16 do 18 ur na dan.
  • Predšolski otroci potrebujejo od 11 do 12 ur spanja na dan.
  • Šolarji naj bi spali vsaj 10 ur.
  • Mladostniki potrebujejo od 9 do 10 ur spanca.
  • Odrasli (vključno s starostniki) naj bi spali od 7 do 8 ur.

 

Vir: Psych Central News l Foto: Freedigitalphotos.net