Sabina Prah

Sabina Prah je psihologinja, ki pri svojem svetovalnem in terapevtskem delu uporablja kognitivno-vedenjsko terapijo. Opravila je tudi podiplomski študij psihoterapije in tečaj čuječnosti. Je soustanoviteljica psihoterapevtskega društva Izbira: http://www.psihoterapija-izbira.si/

Neverjetna moč samouresničujoče se prerokbe
Neverjetna moč samouresničujoče se prerokbe

26. 08. 2015 | Sabina Prah

Novo jutro. Še en dolg dan, prenatrpan s pomembnimi obveznostmi in neštetimi drobnimi opravki, med katere nam morda uspe stisniti še kakšno prijetno aktivnost ali druženje, za počitek pa bo mogoče čas zvečer, ko čisto vse postorimo?

Krepimo zdravo samopodobo 5. del: Asertivno vedenje
Krepimo zdravo samopodobo 5. del: Asertivno vedenje

12. 05. 2015 | Sabina Prah

Zdrava samopodoba se v medosebnih odnosih kaže v samozavestnem, asertivnem vedenju. Gre za to, da znamo spoštljivo izražati svoje želje, mnenja in tudi reči »ne«. Asertivni ljudje delujejo na podlagi prepričanja, da so oni sami, kot tudi drugi ljudje, v redu.

Krepimo zdravo samopodobo (4. del): Kakšno vlogo imajo pri samopodobi čustva?
Krepimo zdravo samopodobo (4. del): Kakšno vlogo imajo pri samopodobi čustva?

05. 05. 2015 | Sabina Prah

Pozitivna samopodoba se odraža tudi v tem, da si dovolimo začutiti vsa čustva in jih ob primernem času, na primernem kraju in na primeren način tudi izraziti. Pomembno je, da smo v stiku z vsemi čustvi in da si jih upamo začutiti.

 Krepimo zdravo samopodobo (3. del): S spremembo prepričanj o sebi do boljšega počutja
Krepimo zdravo samopodobo (3. del): S spremembo prepričanj o sebi do boljšega počutja

21. 04. 2015 | Sabina Prah

Samopodoba je odsev lastnega pogleda nase. Prepričanja in misli so torej tiste, ki vplivajo na to, kakšna čustva se bodo ob tem porodila in kakšne telesne in vedenjske reakcije bodo sledile.

Krepimo zdravo samopodobo (2. del): Raziščimo prepričanja o svoji samopodobi
Krepimo zdravo samopodobo (2. del): Raziščimo prepričanja o svoji samopodobi

13. 04. 2015 | Sabina Prah

»Nesposoben/na sem, nikoli mi nič ne uspe, ne zmorem, nisem vreden/na ... « ali »Dober/a sem, sposoben/na sem, zmorem, vreden/na sem ... « so prepričanja, ki so temelj naše samoposobe.

Krepimo zdravo samopodobo (1. del): Kakšna je moja samopodoba?
Krepimo zdravo samopodobo (1. del): Kakšna je moja samopodoba?

07. 04. 2015 | Sabina Prah

Samopodoba je organizirana celota potez, lastnosti, stališč, mnenj, občutij, sposobnosti in drugih psihičnih vsebin, ki jih človek pripisuje samemu sebi. Je vse, kar mislimo, da smo, oz. kako doživljamo sami sebe.

Zakaj se bojimo konfliktov?
Zakaj se bojimo konfliktov?

24. 03. 2015 | Sabina Prah

Konflikti so nekaj normalnega, saj so del medosebnih odnosov. Vendar zaradi strahu nanje pogosto gledamo kot na nekaj slabega – nekaj, kar uničuje odnose ali vodi celo v nasilje. Le redko pa na konflikt gledemo kot na priložnost, da se o sebi in drugemu nekaj naučimo in osebnostno...

Kaj se dogaja s spominom v psihoterapiji?
Kaj se dogaja s spominom v psihoterapiji?

17. 03. 2015 | Sabina Prah

Psihoterapija je prostor predelovanja travmatičnih, bolečih, težkih spominov. Ampak kaj sploh pomeni nekaj predelati? Ko nekaj predelamo, se izkušnje lahko spominjamo, ne da bi se ob tem čustveno vznemirili, kot v preteklosti, ko smo se srečevali s tem spominom. Izkušnje se...

Sočutje kot protiutež napetosti
Sočutje kot protiutež napetosti

13. 03. 2015 | Sabina Prah

Ob jezi ali strahu telo preplavijo stresni hormoni, mišice so prekrvavljene in pripravljene na boj ali beg. Ta odziv je rezultat evolucije in ima pomembno funkcijo za preživetje, kadar je ogroženo naše fizično življenje.

Hormoni, ki osrečujejo
Hormoni, ki osrečujejo

10. 03. 2015 | Sabina Prah

Hormoni, naravni prenašalci sporočil v živčevju, med drugim vplivajo tudi na naše razpoloženje. V skupino hormonov, ki spodbujajo prijetna čustva, sodijo serotonin, dopamin, oksitocin in endorfin. Kako konkretno vplivajo na naše počutje?

1